Ürün kartında ki açıklamaların, müşteriler üzerinde SIFIR'dan SONSUZ'a kadar etkisi var!
Abarttığımı düşünüyorsan makaleyi okumaya devam et.
Ürün açıklaması nedir?
Ürün açıklaması kimi zaman kullanıcıların kendileri için kullandığı, kimi zaman müşteriler için kullandığı, kimi zaman boş bırakıp geçtiği bir boşluktur.
Boşluk diyorum çünkü açıklama kısmını istediğin şekilde doldurman serbest.
Ürün açıklamaları; temel olarak ürünün özelliklerinden bahseden tanıtıcı yazılardır.
Fakat ürün açıklaması girerken senin için bir sınır yoktur.
ürünlerin markasını, modelini tanıtabileceği gibi, müşterilerin bu ürünleri neden alması gerektiğini, neden bu markayı veya bu satıcı tercih etmesi gerektiğini ifade eden metinlerdir.
Ürün açıklamalarını nasıl kullanmalıyım?
Ürün açıklamasını nasıl kullanacağın tamamen senin hayal gücüne kalmıştır.
Fakat bilmelisin ki seni sınırlandıran ve engel olan hiçbir şey yok. İstediğin gibi içerikler girebilirsin.
Neden sadece ürününün temel özelliklerini, hatta müşterileri tarafından çoğunlukla bilinen özelliklerini anlatsın ki?
Pazar yerleri de Twitter gibi 160 karakter sınırı koyabiliyorken,
neden 500 ile 1000 karakter arasında ki ürün açıklamalarını öneriyor?
Gittigidiyor'un Doğru listeleme ipuçları makalesinde, Ürün açıklama başlığında ki yazıyı aynen paylaşıyorum.
"Ürün açıklaması için en optimal uzunluk beş yüz ve bin karakter arasındadır. Açıklamalarda ürününüzü öne çıkaracak anahtar kelimeler kullanmak ürününüzü daha açıklayıcı kılacaktır."
Kimi satıcılar ürün açıklamalarına zorunlu doldurulması gereken bir form gibi muamele edip ürün kodu gibi şeyler yazmakla yetiniyor.
Burada ürünlerin markasını, modelini tanıtabileceğin gibi, müşterilerin bu ürünleri neden alması gerektiğini, neden bu markayı veya bu satıcı tercih etmesi gerektiğini ifade et.
Ürün açıklamaları Google ile beraber hareket ediyor
SEO'nun ne olduğunu şu makalede anlatmıştım.
Ürün açıklamalarına yazdığın metinlerin, arama motorlarından bulunabileceğini biliyor muydun?
Arama motoru optimizasyonları için internet siteleri oldukça büyük meblağlar harcıyorlar. Amaçları ise Google arama sonuçlarında daima ilk sıralarda yer almak.
Ürün açıklamaları ise böyle bir potansiyele sahip.
Dev markaların ürün açıklamalarına bakarsan, bir web sayfası gibi temalar kullandığını göreceksin.
Bunu HTML ile sende yapabilirsin.
Bu yüzden ticari programlara bir ürün kartı yüklerken lütfen ürün açıklamalarına anlamsız, tuhaf şeyler yazmak yerine hayal gücünü kullanarak yapabileceğinin en iyisini paylaş.
Unutma, ürün açıklamalarında ürün kendi reklamını yapıyor. Markanın reklamını veya satıcısının reklamını yapıyor.
Eşinden veya arkadaşlarından kendine ayırdığın vakitlerde ürün açıklaması gir.
Bu yazdıklarımı abartı olarak görmüyorum hatta bu makaleye ara ara gelip konuyu daha çok irdeleyeceğiz :)
Harika