Visera'da yeni bir ürün kartı açmayı ve basit bir ürün kartı oluşturmayı önceden anlatmıştık.
Şimdi Yeni Ürün Tanımlama penceresinde ki özelliklerin "Neye yaradığı", "Ne kazandırdığı" ve "Nasıl Yapıldığı" üzerinde durarak beraber inceleyeceğiz.
Visera'ya konulan özellikler, genellikle basit özellik olmaktan ziyade bir sistemdir. Bazen bir özellik, birçok başka noktaları aydınlatmakta ve hareket ettirmektedir.
Biz bu dehlizlerin ahvalini burada anlatmak yerine, yukarıdaki üç soruyu -Ne, Neye, Nasıl- cevaplandırır tarzda izahını vereceğiz.
Detayları daha sonra incelenecektir.
Yeni ürün kartı açın
1. Yeni bir ürün kartı açarken öncelikle ürün adını girmeli ve ürün kodunu seçmeliyiz.
2. Birim ekleyerek, ürünün fiyatını ve birim cinsini girmeliyiz. (Detaylar)
3. Stok tipini seçmeliyiz. Satışını gerçekleştireceğimiz her ürün stokta yer kaplamıyor olabilir. Eğer böyle bir ürünümüz var ise stok tipinden Hizmet tipini seçmeliyiz. Eğer stokta depolanan bir ürün ise Ticari, Mamül gibi bir tip seçiniz.
Ürün bilgileri
Bir ürünün satışını gerçekten verimli kılmak istiyorsak, ürün kartının özelliklerini etkin bir şekilde kullanmamız gereklidir.Çünkü bu bilgiler, hem satıcının satış sürecini hızlandırır, hemde alıcının daha hızlı karar verebilmesini, sorularının cevaplandırılmasını sağlar. Ürün bilgileri kısmıda bunun için en önemli sekmelerdendir.
Visera, bir ürün kartı tanımlarken en gelişmiş internetten satış sitelerinde ve pazar yerlerinde (amazon, n11, trendyol gibi) beklentileri karşılar şekilde ürün kartlarını yönetmektedir.
Ürün Markası: Bu alana ürünümüzün markası girilir. Yeni bir marka giriyorsak sağdaki üç noktayı tıklayarak marka kartları ekranı görüntülenir. Aşağıdan Ekle butonunu tıklayarak yeni bir marka kartı oluştururuz. Kaydet deyince marka ürün kartımıza eklenir. Yeni bir ürün girerken Özel Kod hafızasından kayıtlı markaları çağırabiliriz.
Ürünün Modeli: İlgili ürünün modelini girer yada daha önce var olan bir ürün modelini çağırabiliriz. Yeni girilecek bir model, Özel Kod olarak hafızaya alınır.
Raf / Reyon Adı: Ürünün bulunacağı raf veya reyon adını gireriz. Burada ki reyon bilgileri sıradan reyon bilgisidir. (Örneğin: Elektronik)
Reyon Bilgisi aynı zamanda Visera'da gelişkin bir sistem olarak yer alıyor. Daha sonra bahsedilecektir.
Raf Ömrü: İlgili ürünün raf ömrü girilir. (Örn: 2 Sene, 3 Ay)
Raf Özel Bilgisi: İlgili ürünün özel raf bilgisi girilir. (Örn: E-13 Rafı)
Raf Paket Bilgisi: İlgili ürünün mahfazası hakkında bilgi girilir. (Örn: Kutu Örn: Naylon Torba)
Sezon Adı: İlgili ürünün sezon bilgisi girilir yada Özel Kod hafızasından çağrılır. (Örn: 2020-Yaz) Yeni girilecek bir sezon adı, Özel Kod olarak hafızaya alınır.
Cinsiyet: İlgili ürünün malzeme cinsini gireriz. (Örn: Krom Örn: Çelik)
Sınıfı: İlgili ürünün bir sınıfı var ise buraya gireriz yada Özel Kod hafızasından çağırırız. Yeni girilecek bir sınıf, Özel Kod olarak hafızaya alınır.
Sektör Adı: İlgili ürünün sektör adını girebiliriz.
Cari Kar Rapor: Buraya Cari Hesap Kartı eklenir. Bu özellik sayesinde bir Cari Hesapla olan ilişkilerimizin analiz ve raporlamasını yapabiliriz. (Stok - Raporlar - Kar ve Maliyet Analizleri - Cari Bazlı Kar Maliyet Analizleri)
KDV: Kdv oranını çağırabilir veya yeni bir oran girebiliriz. Ürünün satışında, KDV?nin dahil veya hariç olduğunu tanımlarız.
Tevkifat Oranı: Bazı vergilendirme süreçlerinde kullanılmak üzere tevkifat oranı girebiliriz.
Maksimum İskonto: Ürün için uygulanabilecek azami iskonto oranı girilir.
Kritik Seviye: Bu özellik sayesinde, internetten satışta veya stoklarımızda, ürünün SIFIR'lanmaması amacıyla kritik bir seviye gireriz.Örneğin "5" kritik seviye miktarı belirlediğimizde stokta 50 adet olan miktar, 45 adet olarak gözükmektedir. Bu sayede ürün stoklarının sıfırlanmaması amaçlanmaktadır. Özellikle de önemli sanal pazar yerlerinde ürünün "tükendi" gözükmesi satıcının problemini yaşamamak için önemlidir. Stok tükenmeden yenisini sipariş etmemiz için de uyarıcı olmaktadır.
Video Adresi: İlgili ürünün tanıtım videosu varsa linki buraya girebiliriz.
Kısa Açıklama: İlgili ürünün genelde tek cümle olan kısa açıklamalarını buraya girelim. Özellikle internetten satışta Kısa Açıklamalar, ürünün en iyi tanıtımını yapan unsurdur. Güçlü bir vurucu cümle, müşterilerinizin dikkatlerini çekmeyi sağlayacaktır.
Ürün Alt Başlığı: Özellikle internetten satış yapacakların dikkat etmesi gereken bir noktadır. Ürün alt başlığı, sanal pazar yerlerinde ve e-ticaret sitelerinde ürün adının hemen altında/yanında yer almakta, arama sonuçlarında başlık olarak görünmektedir. Boş bırakılmamasını tavsiye ediyoruz.
Unutmamalıyız ki burada vereceğimiz her bilgi ürünümüzün arama motoru iyileştirmeleri (SEO) açısından önemli rol oynamaktadır.
Kısa açıklama ve Ürün altbaşlığında bir takım kodlar kullanarak kopyala, yapıştır yöntemiyle hazır yazılar kullanabiliriz.Örneğin, her ürünün kendi satış fiyatını ayrıca girmek yerine [SatisFiyati1] diyerek, "[SatisFiyati1] TL'ye " şeklinde yazıyı farklı ürün kartlarında tanımlasakta ilgili ürün kartının kendi birinci satış fiyatını tanımlamasını sağlamaktadır.
Yazdırma Adı: Bu alan sayesinde bir ürünün tam adını faturasına yazdırmak yerine başka bir adla faturasına yazdırılmasını sağlarız. Örneğin, Kırmızı Süet Deri Ayakkabı yerine Ayakkabı olarak faturalandırabiliriz.
İngilizce Ürün Adı: Ürünümüzün ister ingilizce adını istersek serbest bir yazı ile görüntülenebilmesini sağlayabiliriz. Daha sonra bu bilgiyi Siteye ingilizce gönder kutucuğunutıklayarak aktif etmemiz gerekmektedir.
Site Hayali Miktar: Visera'nın müşterilerine kazandırdığı önemli özelliklerden birisi olan Site Hayali Miktar hakkında ayrı bir yazı gireceğiz.
Hayali miktar özelliği sayesinde gerçek stok rakamlarından bağımsız hareket eden bir stok miktarı ayarlayabiliriz. Bu çok amaçlı kullanıbilecek özellik hakkında kısa bir süre içerisinde ayrı bir makale açılacaktır. Buraya hayali miktarı girdikten sonra onay vermememiz gerektiğini unutmayalım.
Yeni Sezonda Aktif: Ürünümüzün belli tarih aralıklarında stok listemizde görüntülenmesini, diğer zamanlara görüntülenmesini istemiyorsak "Yeni Sezonda Aktif" kutusunu tıklayalım ve tarih aralıklarını girelim.
Pasif Ürün: Bir ürünün satış işlemlerini yapmamak fakat bilgilerini kaydetmek istiyorsak Pasif Ürün olarak seçebiliriz. Pasife alınmış bir ürün, stok merkezinde görüntülenmez. Görüntülenmesi için stok merkezinden Pasif Ürünleri göster demeliyiz.